Dra. Denise Fantoni

dra-denise-fantoni

Dra. Denise Fantoni

Dra Denise Fantoni possui graduação em Medicina Veterinária pela Universidade de São Paulo (1988), Mestrado em Patologia Experimental e Comparada pelo Departamento de Patologia da Faculdade de Medicina Veterinária e Zootecnia da Universidade de São Paulo (1993) e Doutorado em Cirurgia (Clínica Cirúrgica Veterinária) pela Faculdade de Medicina Veterinária e Zootecnia da Universidade de São Paulo (1996). Atualmente é Professora Titular do Departamento de Cirurgia da Faculdade de Medicina Veterinária e Zootecnia da Universidade de São Paulo. Atua na área de Medicina Veterinária, com ênfase em Anestesiologia Animal, abordando dentro de suas Linhas de Pesquisa: Anestesia, analgesia, choque e ecocardiografia. Exerceu a Chefia do Departamento de Cirurgia desde 29.06.2012 até 28.06.2016 e atualmente é Coordenadora do Programa de Pós- graduação em Clínica Cirúrgica Veterinária desde Outubro de 2016.

Dr Denise Fantoni graduated in Veterinary Medicine at the University of São Paulo (1988). She has a master degree in Experimental and Comparative Pathology from the Department of Pathology, School of Veterinary Medicine and Animal Science, University of São Paulo (1993) and is PhD in surgery from the School of Veterinary Medicine and Animal Science at the University of São Paulo (1996). She is currently a professor at the Department of Surgery, School of Veterinary Medicine and Animal Science, University of São Paulo. She works in the area of ​​Veterinary Medicine, with an emphasis on Animal Anesthesiology, covering topics such as: anesthesia, analgesia, shock and echocardiography. She was head of the Surgery Department from 06/29/2012 to 06/28/2016 and is currently the coordinator of the Postgraduate Program in Veterinary Surgery since October 2016.